Nu-mi dati un pahar frumos!

„Am nevoie să beau apă dintr-un pahar curat, dar nu-mi daţi un pahar frumos. Socotesc, în primul rînd, că e foarte greu ca un pahar să fie, riguros vorbind, şi frumos, dar, şi dacă ar fi, eu unul nu l-aş putea duce la buze. Mi s-ar părea că, bînd apă din el, aş bea sîngele unui semen — nu al unui semen, ci al unui ins identic. Sau urmăresc să-mi potolesc setea, sau urmăresc Frumuseţea: un termen mediu ar însemna falsificarea ambe­lor lucruri. Cînd mi-o fi sete, daţi-mi, rogu-vă, un pahar plin, curat şi fără frumuseţe.

Sunt oameni care n-au simţit niciodată setea, ceea ce se numeşte sete, veritabila sete. Şi sunt alţii care n-au suferit nicio­dată experienţa esenţială a Frumuseţii. Doar aşa se explică fap­tul că un ins poate bea din pahare frumoase.”

(Ortega Y Gasset – Dezumanizarea artei)

~ de AlinaT pe 08/07/2008.

Un răspuns to “Nu-mi dati un pahar frumos!”

  1. parerea mea e ca daca vorbesti prea mult, risti enorm
    e f fain fragmentul de mai sus..foarte fain „indeed”
    dar eu tot cred ca daca vorbesti mult, intelepciunea pleaca
    asa e ea..renunta cand da peste inutil

Lasă un răspuns

 
