Michael Haneke

Filmography:

2009 Das weisse Band – Eine deutsche Kindergeschichte alb-negru, concis, foarte bine jucat si filmat, dar rece. Gradatie perfecta a suspansului si totusi prea lung. Unele scene par sa nu aiba legatura cu povestea. Actiunea are loc intr-un sat german cu putin inainte de Primul Razboi Mondial si se termina in momentul cand Austro-Ungaria declara razboi Serbiei. Conform regizorului, filmul vorbeste despre „originea oricarui tip de terorism, fie el de natura politica sau religioasa”. Funda alba este un indemn sa ne amintim de puritatea la care ar trebui sa aspiram.
Ma urmareste privirea actorului Leonard Proxauf (Martin). Restul ramane in umbra.

Ca atmosfera si tematica, se inrudeste cu cartea lui GUNTER GRASS – Pisica si soarecele.

2007 Funny Games U.S.

2005 Caché genial, perfect construit, cadre statice lungi, cateva secunde care socheaza prin violenta a tot ceea ce implica mai mult decat toate filmele horror la un loc. Trateaza tema vinei si responsabilitatii. Dialoguri cu substanta. Joc actoricesc fara greseala. Trairi profunde.

2003 Le temps du loupo distopie post-apocaliptica care-si ia titlul de la Völuspá, un poem norvegian care descrie timpul dinainte de Ragnarök, sfarsitul lumii. Printre personaje, un grup de polonezi, care de fapt vorbesc romana. Tema favorita a regizorului: etica, amoralitate, imoralitate, bine si rau, inocenta, uman in fata fricii. Include mai multe elemente de mitologie si folclor. Un bocet romanesc. Imaginea care persista: un copil gol, pregatit sa se arunce in foc ca sa salveze lumea.


2000 Cod Necunoscut excelenta dezvoltare a subiectului, excelenta realizare tehnica, viziune estetica incomparabila si profunzime in mesaje. Un film de nota 20, care m-a facut sa inteleg de ce Haneke este unul dintre regizorii cei mai apreciati la ora actuala. Prospetimea cu care isi trateaza subiectele este surprinzatoare. Actorii, ca de obicei, joaca fara greseala. Fiecare cadru e gandit in detaliu. Se simte o munca de documentare incapatanata. Nu cred ca sunt multi regizori romani care sa poata surprinde o felie din realitatea romaneasca la fel de bine ca M. Haneke. Nu inteleg totusi interesul lui pentru cultura noastra. Cum a ajuns sa o cunoasca atat de bine incat sa trateze inteligent problemele ei delicate? Code Inconnu este un film despre multiculturalism, dezradacinare, violenta, imposibilitatea de a comunica… si multe altele.

1995 Lumière et compagnie (documentary) (segment „Michael Haneke/Vienne”)
1993 Die Rebellion (TV movie)

„My films are intended as polemical statements against the American ‘barrel down’ cinema and its dis-empowerment of the spectator. They are an appeal for a cinema of insistent questions instead of false (because too quick) answers, for clarifying distance in place of violating closeness, for provocation and dialogue instead of consumption and consensus.”

„Pornography, it seems to me, is no different from war films or propaganda films in that it tries to make the visceral, horrific, or transgressive elements of life consumable.”

„Film is 24 lies per second at the service of truth, or at the service of the attempt to find the truth.”

„My favourite film-maker of the decade is Abbas Kiarostami. He achieves a simplicity that’s so difficult to attain.”

Niciunul dintre filmele lui Haneke nu ofera solutii.

Anunțuri

~ de AlinaT pe 03/12/2010.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: